Dne 7. 5. 2024 si žáci 3. ročníku zaměření Evropský hospodářský asistent připravili projektový den pro druhý stupeň Základní školy Komenského náměstí na téma finanční gramotnost.
V hodinách projektového řízení se žáci rozdělili do 4 týmů a každému byl přidělen jeden ročník. Pro 6. A a 6. B si tým Afrodité přichystal soutěžní dvouhodinovky na vybraná témata: finanční historie, bankovky, zahraniční měny a ČNB. Pro děti byly připraveny prezentace, hry a sladké odměny.
Další tým, Psohlavci, měl pro třídy sedmého ročníku vytvořené krátké prezentace o finančních institucích. Aby se žáci nenudili, zahráli si také interaktivní hru, která byla založena na proměnlivosti finančních hodnot různých průmyslových odvětví, podle kterých se rozhodovali, zda kupovat, či prodávat.
Osmáky provázelo téma rodinný rozpočet. Tým BPCH chtěl žáky co nejvíce zapojit, a tak si pro ně připravil několik příkladů a na závěr rodinnou hru, ve které soutěžili o sponzorské dary.
Třídy devátých ročníků si s týmem Project Office užily interaktivní prezentaci s názvem Úvěry – Co, proč a jak? Program prezentace doprovázela doplňovačka, která po celou dobu udržovala pozornost žáků. Ve druhé vyučovací hodině byla na řadě hra Jeopardy, která ověřila znalosti, jež žáci získali během prezentace.
Na závěr se všem týmům rozdaly dárky a zrekapitulovaly se nejdůležitější body.
Projektový den se tedy nakonec podařilo uspořádat ještě lépe, než se očekávalo, což dokazují i kladné ohlasy účastníků.
Tým Afrodité